ΦΛΩΡΙΝΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ O πιστός λαός της Φλωρίνης, να απέχει, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, από τις εκδηλώσεις προς τιμήν του Μητροπολίτη Προύσης. - ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ : ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ O πιστός λαός της Φλωρίνης, να απέχει, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, από τις εκδηλώσεις προς τιμήν του Μητροπολίτη Προύσης.

.

.

Σάββατο 16 Απριλίου 2016

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ O πιστός λαός της Φλωρίνης, να απέχει, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, από τις εκδηλώσεις προς τιμήν του Μητροπολίτη Προύσης.

Την Κυριακή, 17 Απριλίου, ο δήμος της Φλώρινας και ο «Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος “Αριστοτέλης”» τιμούν και βραβεύουν τον Μητροπολίτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Προύσης Ελπιδοφόρο. Το γεγονός αυτό μάς λυπεί βαθύτατα, διότι θίγει, αφ’ ενός, την τοπική μας εκκλησία και, αφ’ ετέρου, τον μακαριστό Γέροντά μας, Αυγουστίνο Καντιώτη, που λάμπρυνε με την παρουσία και τους αγώνες του τη μητρόπολή μας.





Η προσβολή αυτή συνίσταται σε πολλούς λόγους. Ο κυριότερος είναι ότι αυτός ο (ενίοτε κουστουμαρισμένος!) ρασοφόρος έχει αιρετικά φρονήματα. Έχει ασπασθεί τη φοβερή αίρεση της εποχής μας, την παναίρεση του Οικουμενισμού, που, σύμφωνα με τον Άγιο Γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη, είναι η αίρεση-πρόδρομος του Αντίχριστου1. Η αίρεση αυτή καταλύει το Σύμβολο της Πίστεως, στο οποίο διακηρύσσουμε την πίστη μας «…εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν», και αναγνωρίζει ως Εκκλησίες του Θεού τον αντίχριστο Ρωμαιοκαθολικισμό και τις αμέτρητες προτεσταντικές παραφυάδες. Τη δαιμονική αυτή αίρεση πολέμησε με ιδιαίτερο ζήλο ο π. Αυγουστίνος2, αλλά την έχει καταδικάσει, επανειλημμένως, και ο σεβ. Μητροπολίτης μας, ο κ. Θεόκλητος. Π.χ. σε εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας έχει πει, ευθαρσώς, τα εξής: «Τρεις φοβερές αιρέσεις λυµαίνονται στην εποχή µας την Ορθόδοξο Εκκλησία του Χριστού:  Ο Παπισµός, ο Προτεσταντισµός, και η παναίρεσις του Οικουµενισµού 3».
Δεύτερος λόγος, είναι ότι ο μητροπολίτης Προύσης είναι ο εισηγητής μιάς νέας αίρεσης στην Εκκλησία μας: Σε ομιλία του στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού της Αμερικής, το 2009, υποστήριξε ότι οφείλουμε να αναγνωρίσουμε Πρωτείο και στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μάλιστα, με περισσή θρασύτητα, άφησε να εννοηθεί, ότι όποιος δεν το δέχεται αυτό είναι αιρετικός4! H πλάνη αυτή έχει αποδοκιμασθεί από πολλούς Αγίους5 αλλά και από τον ίδιο το μητροπολίτη μας, ο οποίος τόνισε κατηγορηματικά ότι: «Ουδέποτε η Εκκλησία του Χριστού δέχθηκε έναν επίσκοπο ανώτερο των άλλων. Κατά την διάρκεια των οκτώ πρώτων αιώνων [πριν το Σχίσμα] ο πάπας ήταν πρώτος μεταξύ ίσων. Είχε πρωτείο τιµής, δεν είχε κανένα πρωτείο εξουσίας»6  
Αναρωτιέμαι: Αυτές οι κακοδοξίες δεν ενόχλησαν καθόλου εκείνους τους αρχιμανδρίτες της μητροπόλεώς μας που, απτόητοι, δημιούργησαν φιλίες και δημόσιες σχέσεις με τον εν λόγω πατριαρχικό επίσκοπο;  Έμπρακτα, έδειξαν ότι δεν σέβονται τον μητροπολίτη μας, τον οποίο ο κ. Ελπιδοφόρος προσβάλλει, αφού τον θεωρεί αιρετικό!
Αυτήν την πλάνη περί Πρωτείου, την άντλησε ο π. Ελπιδοφόρος από την, δήθεν, «μοναρχία» και πρωτείο εξουσίας του Πατρός μέσα στην Αγία Τριάδα7, κάτι που, σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Πειραιώς «είναι, ήδη, κατεγνωσμένη κακοδοξία που καταδικάσθηκε από την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο»8!
Γι’ αυτή του την κακοδοξία, ο Μητροπολίτης Προύσης δέχτηκε ισχυρό «ράπισμα» και από την Ιερά Σύνοδο της Ρωσικής Εκκλησίας9, αλλά και, σε προσωπικό επίπεδο, από το δεξί χέρι του Πατριάρχη Αλέξιου, Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ: «Ελπίζω ότι είναι μόνο η προσωπική άποψη του Μητροπολίτη κ. Ελπιδοφόρου και όχι η κοινή θέση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως… Η άποψη αυτή είναι μια απόκλιση από την μακραίωνη ορθόδοξη παράδοση: αγνοεί τα αποτελέσματα της, σχεδόν χιλίων ετών, αντιπαράθεσης με τη λατινική Δύση και είναι πιο κοντά σε ένα παπικό εκκλησιολογικό μοντέλο.»10
Ο τρίτος λόγος, είναι ότι, πριν λίγους μήνες, ο μητροπολίτης Προύσης προέβη σε μια άκρως απαράδεκτη και αποκρουστική ενέργεια που προκάλεσε την πίστη των απανταχού Ορθοδόξων: Στις 25/10/2015 μετέβη στην Καλαβρία της Ιταλίας και παρέστη σε λειτουργία Ουνιτών! Ως γνωστόν, η Ουνία είναι ο Δούρειος Ίππος του Ρωμαιοκαθολικισμού. Ο Παπισμός, προκειμένου να προσηλυτίσει τους ορθόδοξους λαούς, επινόησε ένα άθλιο, κουτοπόνηρο τέχνασμα: έχτισε, κυρίως σε ορθόδοξες χώρες, εκκλησίες στις οποίες οι (Ουνίτες) «ιερείς» φορούν τὰ ίδια, ακριβώς, άµφια µε τους Ορθοδόξους, φέρουν γενειάδα, οι ναοί τους είναι ίδιου ρυθµού και τεχνοτροπίας µὲ τους δικούς µας, όπως ίδιο είναι και το τελετουργικό της λατρείας που χρησιµοποιούν! Αν κάποιος είναι ανυποψίαστος νομίζει ότι βρίσκεται σε ορθόδοξο ναό! Η μόνη διαφορά είναι ότι ο «ιερέας» τους μνημονεύει τον Πάπα! Ω της μικροπρέπειας και αναξιοπρέπειας! Με τέτοιες ελεεινές μεθόδους δρουν οι δυτικοί εδώ και αιώνες! Μάλιστα, μετά την πτώση του κομμουνισμού στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, η Ουνία, με τις ευλογίες του Πάπα, οργίασε, εκμεταλλευόμενη τη φτώχεια, την ανέχεια και τη δυστυχία των λαών τους.
Για τους ανωτέρω λόγους, η Ουνία ήταν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα που εμπόδιζε, για δεκαετίες, την πρόοδο των θεολογικών διαλόγων με τους Δυτικούς. Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός, διατελέσας επί μια εικοσαετία (!) συµπρόεδρος στὸ Θεολογικὸ ∆ιάλογο Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών, παραιτήθηκε από τους διαλόγους απηυδισμένος από την κακοήθεια των Παπικών: «Παραιτήθηκα οικειοθελώς, δια να µην έχω πλέον ουδεµίαν σχέση µε ένα τέτοιο “ἀνούσιο παίγνιο”…»11 είπε και πρόσθεσε, επίσης, ότι «Η Ουνία είναι ένας εμπαιγμός, μια καθαρή απάτη, ένα μασκάρεμα ανθρώπων»12.  Σε ναό αυτών των «ιερέων»-μασκαράδων, λοιπόν, πήγε ο π. Ελπιδοφόρος και, όπως φαίνεται στα σχετικά βίντεο, εισήλθε, μαζί τους, στο «ιερό»13, απήγγειλε το «Πιστεύω»14 και το «Πάτερ ημών»15, αποκάλεσε τους Ουνίτες «αγαπημένα παιδιά του Πατριαρχείου», τον Ουνίτη ψευτοϊερέα «θεοφιλέστατο αγαπημένο αδελφό» και «Άγγελο Κυρίου» και, τέλος, ευχήθηκε «Ο Θεός να δίνει στους δύο Πατέρες μας, τον Πάπα Φραγκίσκο και τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, υγεία  και χρόνια πολλά, για να μας καθοδηγούν όλους μας στο δρόμο της Σωτηρίας»16!
Και μόνο γι’ αυτήν την αχαρακτήριστη ενέργειά του, θα περιμέναμε όλοι οι επίσκοποί μας, όχι μόνο να κηρύξουν τον εν λόγω ρασοφόρο «ανεπιθύμητο πρόσωπο»-persona non grata, στις μητροπόλεις τους, αλλά και να απαιτήσουν την καθαίρεσή του.
Επανέρχομαι και ξαναρωτώ: οι φίλοι του αρχιμανδρίτες της μητροπόλεώς μας που μας τον έφερναν σε Φλώρινα και Πτολεμαΐδα και τον τιμούσαν, βλέποντας όλ’ αυτά νιώθουν καθόλου ντροπή; Νιώθουν καμία ενοχή;
Ο τέταρτος λόγος είναι το γεγονός που συνέβη το Νοέμβριο του 2006, στο Φανάρι, στη θρονική εορτή του Πατριαρχείου. Μόλις αφίχθη ο παναιρετικός Πάπας, ο π. Ελπιδοφόρος, περιχαρής, έσπευσε να του φιλήσει το χέρι! Το στιγμιότυπο αποθανάτισαν οι τηλεοπτικές κάμερες που μετέφεραν, μέσω της κρατικής τηλεόρασης, τις εικόνες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Όταν, το 1959, ο πρώην βασιλιάς Παύλος και η βασίλισσα Φρειδερίκη επισκέφτηκαν το Βατικανό και φίλησαν το χέρι του πάπα, ο π. Αυγουστίνος ήλεγξε με δριμύτητα το βασιλικό ζεύγος: «…Ποιος είσαι συ ο ψευτοθεολόγος και ο ψευτοπαπάς και ο ψευτοεπίσκοπος του 20ου αιώνος, που μου λες ότι “δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα”; Αν δεν είναι τίποτε να πάρης τη γομολάστιχα που έχει ο διάβολος και ν’ ανοίξης την Ιστορία και να σβήσης τα “κατορθώματα” του πάπα – αν μπορέσης να τα σβήσης. Να πας κατόπιν στην εκκλησία και να ξεκρεμάσης τις εικόνες των Αγίων που αγωνίσθηκαν εναντίον του παπισμού. Κι αφού τα σβήσης όλα αυτά, να σβήσης και τις εορτές όλων αυτών των αγίων. Και μετά να μου πης ότι δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα… Δεν ξέρω ποιο θα είναι το τέλος μου, με την γλώσσα που μεταχειρίζομαι ενώπιον βασιλέων, και δεν αποκλείεται το κήρυγμα αυτό να είναι το τελευταίο»17.
Αν ο άγιος Γέροντάς μας ήλεγξε με τόση δριμύτητα δυο κοσμικούς άρχοντες, φαντάζεστε τι θα έκανε σήμερα αν έβλεπε έναν «ορθόδοξο», υποτίθεται, κληρικό να ασπάζεται με σεβασμό το χέρι του «Θηρίου της Αποκαλύψεως» και να εκστομίζει τις προαναφερθείσες κακοδοξίες; Πιστεύω, ότι αν ζούσε σήμερα ο π. Αυγουστίνος, ο Προύσης όχι απλά δεν θα τολμούσε να πλησιάσει τη μητρόπολη, σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων, αλλά και θα έτρεχε να βρει τρύπα να κρυφτεί, μη υποφέροντας να ακούει την στεντόρεια ελεγκτική φωνή του.
Τέλος, ο πέμπτος και τελευταίος λόγος, που η επίσκεψη του Μητροπολίτη Προύσης προσβάλλει την τοπική μας εκκλησία, είναι το γεγονός ότι, μια μέρα νωρίτερα, ο επίσκοπος αυτός θα μεταβεί στη Λέσβο για να συναντήσει και να υποδεχτεί (μαζί με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο) τον αντίχριστο Πάπα. Έτσι, θα μεταφέρει το μολυσμό και στη μητρόπολή μας.
Ωστόσο, καταλαβαίνω ότι η θέση του σεβ. μητροπολίτη μας είναι λεπτή και δύσκολη. Από τη μία είναι το Πατριαρχείο και από την άλλη βρίσκεται προ τετελεσμένων γεγονότων, εξ αιτίας της πρόσκλησης που απηύθυνε στον πατριαρχικό επίσκοπο ο  δήμος Φλωρίνης και ο κοσμικός Σύλλογος. Για λόγους ευγένειας και αβρότητας, νιώθει ότι θα πρέπει να τον υποδεχθεί. Ας τα όψονται οι αρχιμανδρίτες εκείνοι που άνοιξαν την «πόρτα» της μητρόπολής μας και μπαινοβγαίνουν, ανενόχλητοι, αμετανόητοι Οικουμενιστές, όπως ο Προύσης Ελπιδοφόρος, ο Σύρου Δωρόθεος, και άλλοι.
Για τους λόγους που προανέφερα, με την επιστολή αυτή, καλώ τον πιστό λαό της Φλωρίνης, να απέχει, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, από τις εκδηλώσεις που θα λάβουν χώρα, προς τιμήν του Μητροπολίτη Προύσης.

Πτολεμαΐδα, 15/4/2016, Βασίλης Κερμενιώτης (kermeniotis_b@yahoo.gr)

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

1.  Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι, τ. Β΄- Πνευματική αφύπνιση,  Ι.  Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσ/νίκης 1999, σ. 176.
2.  Ο π. Αυγουστίνος  έγραψε και βιβλία για το θέμα αυτό, όπως το «Η Ορθοδοξία έναντι του Οικουμενισμού» και το «Αντιπαπικά» (εκδ. «Ο Σταυρός»).
3.  Από την Εγκύκλιο της Κυριακής της Ὀρθοδοξίας του 2008.
4.  Από το περιοδικό «Επίσκεψις» του Οικ. Πατριαρχείου,  αρ. 698/31.3.2009 (Στο internet μπορείτε να τη διαβάσετε στην ιστοσελίδα: http://anti-ecumenist.blogspot.gr/2012/09/blog-post_5945.html )
5.  Όπως ο Άγιος Δοσίθεος Ιεροσολυμων και ο Άγιος Μελέτιος Πηγάς, Πατριάρχης Αλεξανδρείας.  Βλ. http://anti-ecumenist.blogspot.gr/2012/09/blog-post_5945.html
6.  Βλ. την παραπομπή 3.
7.  Βλ. την ιστοσελίδα:  http://anti-ecumenist.blogspot.gr/2012/09/blog-post_5945.html
8.  Από την επιστολή του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ προς τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο για το πρωτείο, 9/1/2014 και  http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/01/blog-post_8554.html
9.  Το κείμενο της Ρωσικής Εκκλησίας, στα αγγλικά:   https://mospat.ru/en/2013/12/26/news96344
        10.  Από τη συνέντευξη του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνα, στη ρωσική ιστοσελίδα "Pravoslavie.ru" . Μπορείτε να τη διαβάσετε στη σελίδα: http://archive.romfea.gr/patriarxeia/patriarxeia/patriarxeio-mosxas/22228-2014-02-07-09-35-58
11.  Εφηµερίδα «Στύλος Ορθοδοξίας», αρ. φύλλου 82, Σεπτέµβριος 2007, σελ. 25.
12.  Από συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας στην εφηµερίδα «Το Βήµα», 23/9/2006.
13.  Βλ. το σχετικό βίντεο, όπου καλύπτεται, ειδησεογραφικά, το χρονικό της επίσκεψης:  www.youtube.com/watch?v=6mgM2N8Ih_U
14.  www.youtube.com/watch?v=ovG_aMYF8Yg  
15.  www.youtube.com/watch?v=RFEihGUW3WI    Επίσης, μπορείτε να δείτε τον Ουνίτη «ιερέα» να μνημονεύει το όνομα του Πάπα Φραγκίσκου:   www.youtube.com/watch?v=bVghw-sjp5Y
16.  www.youtube.com/watch?v=zp15aaXPCWM
17.  Απόμαγνητοφωνημένο απόσπασμα ομιλίας που έγινε στην Αθήνα την Κυριακή 28-6-1959 www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=6363